Információk, érdekességek

Új honlap vesebetegeknek

2014. június 14.

Amikor valakinél krónikus vesebetegséget diagnosztizálnak, az nem csak a beteget, de az egész családot kihívás elé állítja. A betegeknek nem csak a heti 3-4 alkalmas kezelés terhével kell megbirkózniuk, de életvitelüket is gyökeresen meg kell változtatniuk. Néhány alapvető előírás betartásával, minőségi kezelés mellett ma már ezzel a betegséggel is teljes életet lehet élni. Ebben kíván segítséget nyújtani a www.bbraun-dializis.hu új honlap elindításával, amely hasznos információkkal, tanácsokkal szolgál a vesebetegek és családtagjaik számára. 


Milyen nőre nyílik a magyarok pénztárcája? - reklámmustra

2014. június 12.

Milyen nőre nyílik a magyarok pénztárcája?A gondoskodó, sokoldalú és a kor ízlésének megfelelő nőket szeretjük a reklámokban – ez derül ki az NRC piackutató felméréséből, amelyet a legalább hetente tévéző 18‒59 évesek körében végzett. 

Bár a tévénézők csupán egytizede nyilatkozik úgy, hogy kedveli a hirdetéseket, 80 százalékuk azért elismeri, hogy kisebb-nagyobb gyakorisággal szokott jó reklámokkal is találkozni. Jó reklámnak pedig leginkább azt tekinti, amely egyrészt szórakoztató, másrészt az azonosulás élményét nyújtja számára. 

A célcsoport megszólításához gyakran alkalmazott eszköz valamilyen női karakter szerepeltetése, így különösen izgalmas kérdés, hogyan viszonyulnak a reklámokban megjelenő nemiséghez és nemi szerepekhez azok, akiknek a hirdetések készülnek.

Az NRC kutatói konkrét reklámfilmek megítélését vizsgálták, és ez alapján arra a megállapításra jutottak, hogy a reklámokban megjelenített női karaktereknek elsősorban a kultúrában elfogadott értékeket kell megjeleníteni, mivel egy szpot normaszegő volta – ami jelentősen befolyásolja kedveltségét is – nagyrészt a női főszereplőn múlik.


Így változik a zenei ízlésünk

2014. június 11.

zenei ízlésA kor haladtával változik az emberek zenei ízlése, hogy összhangban legyen az életükben bekövetkező szociális változásokkal - állapították meg brit kutatók. 

A Cambridge-i Egyetem kutatói három "zenei korszakot" azonosítottak be az emberek életében: intenzív, kortárs és kifinomult.
A tinédzserek a punkhoz és a metálhoz hasonló intenzív zenét használják az identitásuk megalapozásához, de ahogy változik az életmódjuk, úgy a zenei ízlésük is alakul és belépve a korai felnőttkorba csökkeni kezd az intenzív muzsika iránti érdeklődésük és elkezdenek a kortárs zene - pop, rap - irányába elmozdulni.
Ez összhangban van az életmódbeli változással: az emberek ilyenkor több időt töltenek bárokban, klubokban és társas összejöveteleken, ahol általában táncolható zenéket játszanak.
A kortárs zene iránti érdeklődés a középkorúság korai éveiben is megmarad, majd megkezdődik a jóval kifinomultabb műfajok, a dzsessz és a klasszikus zene irányába való elmozdulás.

A kutatók szerint ez a váltás az intellektus, a társadalmi helyzet és az érzelmi kiforrottság kifejezésével van összhangban. A zenei ízlés távolabb kerül a fősodorbeli műfajoktól és előtérbe kerül a country, a népzene és a blues is.


Államvizsgák? Diplomavédés?

2014. május 29.

Soós Zoltán megmondja, hogyan érd el, hogy akkor is jelest kapj, ha a tudásod nem százalékos. Ellensúlyozd megfelelő kommunikációval. Könnyű mondani? Igen! Soós Zoltán arra tanít meg, hogy könnyű legyen mondani

Az IZGULÁS miatt a felét sem tudod elmondani annak, amit tudsz?
Soós Zoltán az utóbbi 15 évben hozzávetőlegesen 20.000 ember előtt beszélt, azért tart előadói képzéseket, hogy elmondja, mitől működik.

Íme 3 titok, amit ő is használ előadásai során:

1. Nyugi, NEM TUDOD elrontani!

Csak te tudod, hogy éppen mit akartál mondani! Te vagy az egyetlen ember a teremben, aki tudja, hogy a beszédedben mi lenne a következő mondat, vagy téma. Ha éppen nem jut eszedbe, hogy mi jön, vagy ha valami kimarad, ne döbbenj le, ne állj meg, ne zavarodj össze, hanem FOLYTASD magabiztosan valami mással Majd eszedbe jut később, és elmondod akkor. Ha magabiztosan folytatod, kívülről észre sem lehet venni, hogy mást akartál mondani!


Bútoraink, avagy az otthon szellemének őrzői

2014. május 19.

Az én házam az én váram - tartja a közmondás, és valóban; az otthon nem csupán egy akármilyen hely, ahol az ember él, étkezik, gyermeket nevel, és pihen, hanem identitásának egyfajta kiterjesztése is, amelyet bár szívesen megmutat, ösztöneitől hajtva foggal-körömmel védi is.

A territoriális ösztön mélyen kódolt viselkedésmintázata, és a szinte vallásos meggyőződéssel őrzött hit az otthon szentségében az emberi létezés kétféle pólusaként alapjában határozza meg mindennapjainkat, amelyet azonban csak akkor élünk meg tudatosan, ha az otthont veszély fenyegeti.

Az otthon, mint az önkifejezés eszköze már egy kisgyermek számára is egyértelmű, a kamaszkorba érve sok esetben a lázadás eszköze – lásd poszterek, meghökkentő dekorációs elemek, vagy éppen feketére festett falak-, felnőttként pedig nyilvánvaló nyomokat hagynak rajta a domináns személyiségjegyek.


További híreink megtekintéséhez lapozzon!
1...225226227...473