Információk, érdekességek

Parancsoljunk megálljt a kalóriáknak

2020. augusztus 03.

Tippek, ajánlások annak érdekében, hogy könnyebben adjunk le néhány kilót ezen a nyáron.

Fotó: gettyimages.com1. Fogyasszunk sok gyümölcsöt, de korlátok közt maradva 

A gyümölcsök kétségkívül egészségesek, mivel bővelkednek vitaminokban, ásványi anyagokban és rostokban, melyek alapvetően fontosan szervezetünk számára. Tartalmaznak azonban cukrot is, ezért tanácsos korlátozni napi fogyasztásukat, beleértve a hozzáadott cukor nélküli kompótokat. Érdemes tudnunk, hogy a banán, szőlő, cseresznye és eper  a legkalóriadúsabb gyümölcsök közé tartozik. Ügyeljünk tehát arra, hogy ha fogyni akarunk, naponta csak egyszer fogyasszuk őket (és minden gyümölcsöt inkább uzsonnára, mint étkezés után).

2. Kerüljük a zsiradékban sütést 

Csirke, hal, burgonya… Ki ne fogyasztott volna belőlük sütve? Ha csak nehezen tudunk ellenállni a kísértésnek, jobb elkerülni ezt a hagyományos elkészítési módot, mert általában túl sok zsiradékot igényel. Legjobb példa erre a sült burgonya, melynek zsírtartalma 0,1  és 13gr/100 gr között mozog, ha olajsütőben (fritőzben) sütjük. Ami ajánlott: párolás, grillezés, forrólevegős sütés.

3. Csökkentsük a felvágottak/hentesáruk fogyasztását

Ezek a húskészítmények bővelkednek telített zsírsavakban, és sósak is. Ezért tanácsos csak kb. 2 hetente fogyasztani belőlük. Néhány példa a leginkább kerülendő fajtákra: húspástétomok és a zsírban eltett húsok. (40-50%-os zsírtartalomig terjedően), szárazkolbászok (akár 40%-nyi zsírt is tartalmazhatnak), libamáj (45%).

4. Ne fogyasszunk konzerv szószokat, salátaönteteket

Nyáron még gyakrabban készítünk különféle salátákat, natúr fehér hósokat, de ne vásároljunk hozzájuk készen kapható szószokat, salátaönteteket, mert tele vannak adalékanyagokkal, cukorral. Sokkal jobban tesszük, ha házilag készítjük őket, speciális receptek alapján, melyek segítenek megőrizni a vonalainkat.


Esszenciális olajok a fogyás elősegítésére

2020. augusztus 02.

Tudjuk-e, hogy lefogyhatunk az esszenciális olajok segítségével is? Ezek az olajok ugyanis többek közt segítenek a testzsír égetésével a túlsúly csökkentésében, így az egészséges testsúly megtartásában. Önmagukban vagy kombinálva, stimuláló, étvágycsökkentő előnyöket kínálnak, amelyeket kihasználhatunk, amikor ránk tör az evési vágy. Bizonyos olajok a többinél jóval hatékonyabban segítenek a zsírégetésben. Ezek közé tartozik a súlycsökkenés támogatására szolgáló  grapefruit, borsmenta vagy fahéj olaj.

Fotó: pixabay.comAz esszenciális „csodaolajok” azáltal hatnak, hogy elősegítik a test zsírégető képességét. A fogyás mellett pszichológiai téren is jótékony hatásúak, így azok belélegzése közvetlen hatással van a testre és a lélekre egyaránt. Ha enni vágyunk, amikor stressz ér minket, az esszenciális olajok hozzájárulhatnak gondolkodásunk/késztetésünk megváltoztatásához. Pl. a narancsolaj enyhítheti a rossz hangulatot, így kevésbé valószínű, hogy egészségtelen, hizlaló ételekkel próbáljuk magunkat felvidítani.

Grapefruit olaj a kalóriák égetéséhez

A grapefruit esszenciális olajról ismert, hogy elősegíti a zsírégetést. Egy kísérleten alapuló, japán tanulmány nemrégiben beszámolt arról, hogy a grapefruit olajok belélegzése csökkenti az étvágyat/evési vágyat, és segíti a testzsír lebontását. Ez a termogenézis növelése segítségével valósul meg, ami a kalória elégetését jelenti a testhő előállításához. A kísérlet résztvevői 15 percig, hetente háromszor lélegezték be ezt az esszenciális olajat, és az említett éhségcsökkentő hatás miatt kevesebbet ettek, majd egy idő elteltével leadtak súlyukból.

Amellett egy koreai tanulmány azt is  megállapította, hogy amikor a  menopauza utáni időszakban lévő nők hat hétig naponta masszírozták a hastájékot grapefruit és ciprus esszenciális olaj kombinációjával (hordozó-olajjal hígítva), csökkent náluk a hasi zsír, a derékméret és a narancsbőr (cellulit) mértéke.

Borsmentaolaj a vitalitásért, az emésztés javítására, az étvágy csökkentésére.

Egy másik hasznos olaj a borsmenta, amely természetes energizáló hatású. Esszenciális olajának belélegzése hozzájárul a tüdőkapacitás növeléséhez. Emiatt több oxigén jut a szervezetbe, és energikusabbnak érezzük magunkat. Miután kevésbé stresszes és nyugodtabb állapotba kerültünk, több kedvünk lesz ahhoz, hogy törődjünk a testünkkel, a súlyunkkal, a külsőnkkel…


Étrendváltás: a csökkenő nemi vágyon is segíthet

2020. július 31.

Fotó: gettyimages.com

Az élet kritikus időszakaiban nem ritka probléma, hogy különböző mértékben lankad a nemi vágy.  A hormonális rendszer egyensúlya és a libidó ébren tartása összefüggésben áll egymással. Mindkettőt befolyásolhatjuk többek közt táplálkozásunk kellő irányban történő megváltoztatásával.  Egyúttal a megfelelő étrend követése nyomán javíthatunk romló testképünkön, és növelhetjük magabiztosságunkat is.  Ami szintén kedvez a gyengülő szexuális vágy felélesztésének.

A nemi vágy (libidó) ingadozása gyakran megtörténik életünk különféle eseményeivel összefüggésben. De fokozhatjuk a szenvedélyes érzéseket többek közt azzal is, ha egyszerűen szerepeltetjük étrendünkben a nemi vágyat befolyásoló élelmiszereket. Amellett profitálhatunk táplálkozásunk módosításából hormonháztartásunk egyensúlyban tartása szempontjából is.

Mi okozhatja a nemi vágy alacsony szintjét?

Amikor stresszel teli napokat élünk meg, és feszültnek érezzük magunkat, mert pl. aggódunk a pénzügyeink miatt, veszekedtünk a partnerünkkel, egyszerűen kimerültünk a túl sok munkától, vagy ahogy napjainkban történik, járvány-veszélyhelyzet van, akkor aligha meglepő, ha lankad a nemi vágy. De van, akinél a nemi vágy alacsony szintje nemcsak időleges, hanem folyamatos problémát jelent.

Mindennek további oka lehet, ha olyan más tünetek is megjelennek, mint pl. az állandó fáradtság, nőknél a menstruációs zavar, puffadás, és könnyen lehet, hogy a hormonegyensúllyal is baj van. Szervezetünkben számos hormon működik, de hat közülük kulcsfontosságú lehet: az ösztrogén, progeszteron, tesztoszteron, kortizol, pajzsmirigy és inzulin. Egyik hormon sem működik elszigetelten, valamennyi kapcsolódik egymáshoz.


Vendégváró különlegességek Ázsiából

2020. július 28.

A pulykahús egy igazán nemzetközi étel! Nem csak az európai és az amerikai konyha kedvelt alapanyaga, de az ázsiai gasztronómiáé is. Ha a vacsoravendégeink kedvelik a fűszeres, pikáns, egzotikus ízeket, bátran kísérletezhetünk velük! Dosso Gabi, a Gallicoop háziasszonya ínycsiklandó indiai, japán és kínai ételeket mutat be.

pulyka ramenHa végre újra találkozhatunk a barátokkal, rokonainkkal, biztosan szeretnénk emlékezetessé tenni az alkalmat és különlegességeket tálalni az asztalra. Az ázsiai konyha bátran bánik a pikáns fűszerekkel, kombinálja az édes és savanykás ízeket, rengeteg zöldséget, rizst és rizstésztát használ és színes kompozíciókat alkot. A zöldségek mellett rengeteg sovány szárnyashúst – így pulykát is – fogyasztanak, levesek, tésztaételek és egybesültek hozzávalója is.

A következő három recept kevesebb, mint egy óra alatt elkészíthető, és nem csak jól néz ki, de nagyon egészséges is. Kevés a kalóriatartalmuk és szénhidrátcsökkentettek, így akkor is bátran repetázhatnak belőle a vendégeink, ha a bikiniszezonra készülve vigyáznak a vonalaikra, vagy ha késő este ugranak át.

Egy pikáns levessel kedveskednénk egyenesen Japánból? Főzzünk pulyka rament!

Ezzel a levessel újraöltöztethetjük az előző napról megmaradt pulykasültet. Egy zacskó risztésztát megfőzünk. 4 dl csirkealaplevet felforralunk és beletesszük egy felkarikázott sárgarépát, egy fél fej felaprított brokkolit, 2 gerezd fokhagyát, fél hagymát, majd 1 tk gyömbérporral, egy csipet cayenne borssal, fél citrom levével, csipet chiliporral, 1 tk szezámolajjal és 3 ek szójaszósszal fűszerezzük. Amikor a zöldségek félig megpuhultak, hozzáadunk 30 dkg pulykasültet felkockázva és összefőzzük. Beleöntünk 1 dl kókusztejet és a kész levest a rizstésztára öntve tálaljuk. Friss petrezselyemmel vagy korianderrel ízesítjük.


Ratatouille, avagy a francia “lecsó”

2020. július 27.

Az egészséges életmód alapja a megfelelő tápanyagok bevitele a szervezetbe. A Galenus Kiadó Rendhagyó szakácskönyvek sorozatában patikusok írták a jobbnál jobb finomságokat. Minden recept alatt szerepel a tápanyagtartalom, ami megkönnyíti mind a cukorbetegek, IR-esek, diétázók és egészségesen táplálkozók életét, sőt: számos embernek kell figyelnie a koleszterinre a szív-és érrendszeri betegségek miatt, ezeknél a recepteknél pedig ez is fel van tüntetve! 

Ezt a szuperegészséges, szuperlaktató finomságot bátran ajánljuk mindenkinek, főleg aki cukorbeteg, IR-es, diétázik vagy csak szeretne odafigyelni a bevitt tápanyagokra. Minden egyes recept alatt fel vannak tüntetve a makrok, ezáltal megkönnyítve az oly bosszantó és átkos számolgatást, sőt, aki esetleg szív- vagy érrendszeri problémákkal küzd, és figyelnie kell a koleszterinre, még az is megtalálható benne! (Sok recept tartalmazza a kalória- és szénhidráttartalmat, viszont a koleszterinre nagyon ritkán térnek ki!)

A Kiskonyha Gasztroblog kipróbálta a receptet és meg is írta a tapasztalatokat.  

Ez a ratatouille egész biztosan bekerül a kedvenc receptjei közé:

– bacon szalonna apróra vágva 
– 1 nagyobb fej vöröshagyma (nagyon picik esetében, kettő mehet bele) 
– 1 kisebb padlizsán
– 1 kisebb cukkini
– 150 g csiperkegomba
– 3 darab paprika vegyesen (zöld, piros, sárga) 
– 3-4 paradicsom 
– só, bors
– provance-i fűszerkeverék

Fontos, hogy a hozzávalókat igyekezzünk egyforma darabokra vágni!


További híreink megtekintéséhez lapozzon!
1...2...214