Információk, érdekességek

Az ideális naptej titka

2018. augusztus 17.

Már javában tombol a kánikula, sokan a tengerparton élvezik a jól megérdemelt pihenést, ám még mindig nincs késő ahhoz, hogy néhány fontos dolgot megtudjunk a megfelelő napvédelemről. Sokszor hallottuk már, hogy mennyire fontos a bőr védelme, ennek ellenére sok gyerek és felnőtt akár már a nyaralás első napjaiban is napégéstől szenved. Mi lehet az oka?

A hosszú, dolgos hónapok után alig várjuk, hogy végre a napon sütkérezhessünk. A lehető leggyorsabban szeretnénk megszerezni a gyönyörű, napbarnított bőrszínt, ezért gyakran inkább be sem kenjük magunkat. Pedig naptej használata mellett is szépen lebarnulhatunk, anélkül, hogy leégnénk. A titok a fokozatosságban és a bőrtípusunknak megfelelő napvédelemben rejlik – mondta dr. Fáy Andrea, a Budai Egészségközpont bőrgyógyász szakorvosa.

Milyen szempontok szerint válasszunk naptejet?

  • Bőrtípus: Az egyik legfontosabb szempont a naptejválasztásnál a bőrtípus. Ugyanis nem mindegy, hogy világos-e a bőrünk és a hajunk, esetleg kreol bőrünk és barna hajunk van, vagy hogy sok-e rajtunk az anyajegy. Minél fehérebbek vagyunk, illetve minél több az anyajegyünk, annál magasabb faktorszámú fényvédőre van szükségünk.
  • Faktorszám:A csomagoláson az SPF (Sun Protection Factor) jelöli a faktorszámot, amely lehet akár 10, 15, 20, 25 vagy a legmagasabb, 50. Minél barnábbak vagyunk, annál kisebb faktorszámra van szükségünk. A legmagasabb, 50-es faktorszámú a nagyon világos bőrűek mellett a gyermekeknek ajánlott.A faktorszám mellett érdemes megnézni, hogy az adott termék hatóanyaga fotostabil-e, hiszen akkor lassabban bomlik le, így hatékonyabb védelmet nyújt a káros napsugárzás ellen.

Kamasz-panasz – Mit lehet kezdeni a pattanásokkal?

2018. augusztus 15.

A pattanás a tinédzserek leggyakoribb bőrpanasza: a kamaszok nagy része szenved, ha a tükörbe néz. Bár a problémás bőr ennek a korszaknak a velejárója, nem pedig az ápolatlanság vagy a tisztálkodás hiányának a jele, sokat tehetünk az újabb aknék felbukkanása ellen.

A pattanások megjelenése a tinédzserkorral kezdődik. Több tényező – hormonális változások, veleszületett hajlam és környezeti hatások – együttes hatására alakul ki. A probléma általában néhány év alatt magától elmúlik, és csak kevés esetben marad meg felnőttkorra is. Akné, más néven pattanás akkor jön létre, ha a bőrben található faggyúmirigyek kivezető nyílása eltömődik és begyullad.
 
A pattanások általában a test faggyúmirigyben gazdag területein jelennek meg, tehát elsősorban a homlokon, az orron, az állon, de előfordulhatnak a mellen, mellkason és a háton is. Akkor keletkezik pattanás, mikor a faggyúmirigyek kivezető nyílása elzáródik, azokban a propionibacterium acnes nevű baktérium elszaporodik, és a faggyúmirigy begyullad. A tinik ilyenkor túlságosan, zavaróan zsíros bőrt, fekete vagy fehér mitesszereket, illetve súlyosabb esetben vörös színű fájdalmas gennyes csomót észlelnek magukon – tájékoztat Dr. Széchenyi Kornél, a New Beauty Orvosi Esztétika és Anti-aging Központ vezetője.

Ma már számos kozmetikum, kozmetikai és szépészeti kezelése létezik, hogy a pattanásokat eltüntessük vagy számukat csökkentsük. Az időben és megfelelő módon elkezdett „pattanástalanítás”, bőrtisztítás azért fontos, mert megvédi a bőrt olyan hegek és sebhelyek kialakulásától, amelyeket később nagyon nehéz eltüntetni.


A strandszezon női veszélyei

2018. augusztus 09.

Minden évben sok szó esik a strandolás veszélyeiről és azok megelőzéseiről. Mindenki tudja már, hogy napozáshoz fényvédőket kell használni, sok folyadékot kell inni, felhevült testtel ne ugorjunk a vízbe. De mi a helyzet a speciálisan csak a nőket érintő veszélyekkel? Igen, a hüvelyfertőzésekről van szó.  

Hála a médiát teleharsogó reklámoknak, azt már sokan tudják, hogy ha a férfiak nincsenek jelen, beszélhetünk a hüvelygombáról. Arról viszont senki sem beszél – férfiak ide vagy oda - , hogy lehet, ez már csak a következménye egy kóros alapállapotnak, a leggyakoribb hüvelyi fertőzésnek, a bakteriális vaginózisnak.

A bakteriális vaginózis során a hüvelyben lévő, védőszerepet betöltő Lactobacillusok száma lecsökken, megváltozik a PH-érték és ezáltal az ártalmas baktériumok elszaporodhatnak, majdmegjelenhetnek a gombás fertőzések.

Mitől alakulhat ki?
Rossz hírünk van, mert rengeteg oka lehet. Fokozott kockázati tényező a menstruáció, a terhesség, vagy antibiotikum használata, de kialakulhat akár fogamzásgátló szedésekor, tamponhasználat, vagy szexuális aktivitás után is. De egy kellemes strandolás is könnyen fordulhat fertőzésbe.


3 tipp a nyaralás utáni depresszió elkerülésére

2018. augusztus 07.

A nyaralást követő időszak megélése sokunk számára jelenthet nehézséget. A szabadság és önfeledt jókedv napjai után a hétköznapokba való visszatérés akár nyaralás utáni depressziót is okozhat. Lássunk most néhány tippet ennek elkerülésére!  

1. Tedd az élményeket a múltad részévé!

A nyaralás során megéltek felidézése természetes folyamat. A bőröndök kipakolása, a szuvenírek ajándékozása, az élménybeszámoló mesélése, a fotórendezgetés, az új receptek kipróbálása, a nyaralás vagy utazás során hallgatott zenék megkeresése, mind részét jelentik annak a folyamatnak, melynek során az új élményeink a múltunk már létező képkocái között végre megtalálják a saját helyüket. Időt és teret kell tehát erre hagyni. Fontos lépés annak tudatosítása, hogy a nyaralás során megtapasztaltak által gazdagabbá váltunk.

 2. Találd meg az egyensúlyt a jelenben!

Az új élmények ideális esetben beemelhetők a hétköznapokba. A nyaralás során feltöltődött energiaszint segíthet abban, hogy újra fel tudjuk venni a ritmus. A pihent test és szellem hatékonyabban működik. Nőhet a figyelmi és teherbíró képesség, újító gondolatok, megoldások születhetnek, valamint javulhat a teljesítmény.


Tökéletes tippek az alvásminőség javítására

2018. augusztus 04.

Az alvás fontos a testi és lelki egészségünk szempontjából is. Az alvás hozzájárulhat egészségünk megőrzéséhez, mivel erősíti az immunrendszert. Ha eleget alszunk, jobb lesz a kedvünk és csökken a feszültség érzése is.  

Időnként azonban mindannyian alvási problémákkal küszködünk. Ennek nagyon sok oka lehet, pl. depresszió, álmatlanság, kimerültség vagy a Sjörgen-szindróma. Ha lehangolt, ideges vagy poszttraumás stressz-szindrómában szenvedsz, akkor előfordulhat, hogy nem tudsz elaludni vagy idő előtt felébredsz. Bármi is legyen az oka, a következőkkel védekezhetünk:

Az alvóhely

Az alvóhely és a napi tevékenységünk befolyásolhatja azt, ahogyan alszunk. A túl sok zaj, fény vagy mozgás a hálószobában nehezíti az alvást. Csendes, kényelmes helyet válasszunk alváshoz.

Az alábbiakkal javíthatjuk az alvás minőségét:

  • A hálószobát csak alvásra és intim együttlétre használjuk.
  • A tévét és a rádiót távolítsuk el.
  • A hálószoba legyen csendes, sötét és hűvös. A fény ellen használjunk függönyt vagy redőnyt.
  • Vegyük fontolóra valamilyen nyugtató zene vagy ún. fehérzaj gép alkalmazását a zaj kiszűrésére.

További híreink megtekintéséhez lapozzon!
1...2...63