Információk, érdekességek

5 tipp, hogyan ehetnénk több nyers zöldséget, gyümölcsöt

2018. július 28.

Tippek, hogyan tudsz még több nyers, vitamindús fogást beiktatni az étrendedbe.  

Elsőre talán túlzásnak, vagy akár kivitelezhetetlennek is tűnhet a táplálkozási szakértők által gyakran emlegetett ajánlás, vagyis, hogy fogyasszunk naponta öt alkalommal gyümölcsöt, zöldséget. Most megmutatjuk, hogy nem lehetetlen!

A nyers zöldségek és gyümölcsök egy-két kivétellel (pl. legyengült szervezet, emésztési zavarok) szinte csak pozitív hatással vannak a szervezetünkre. Mivel az ásványi anyag- és vitamintartalom jóval magasabb a nyers ételekben, mint a sült, főtt, hőkezelt élelmiszerekben, ugyanannyi mennyiségből többet tud hasznosítani a szervezet. Ez minden tekintetben javítja az egészségünket: több energiát nyerünk, nő a munkabírásunk, az életkedvünk, javul az emésztésünk, meg tudjuk tartani az optimális súlyunkat, lassabban öregszünk. Jónéhány kutatás támasztja alá, hogy a sok zöldséget és gyümölcsöt fogyasztó népek körében, például a mediterrán országokban kevesebb a szív- és érrendszeri megbetegedések, a rák, az elhízás és az egyéb civilizációs betegségek aránya.


A szív szempontjából nincs egészséges kövérség

2018. július 21.

Eddig néhány kutatás azt sugallta, hogy a metabolikus szindróma más elemeit nélkülöző elhízás akár még az egészséges kategóriába is sorolható, ez az elképzelés azonban megdőlni látszik. Dr. Vaskó Péter, a Budai Kardioközpont szakorvosa az összefüggéseket világítja meg.

Az elhízás számos egészségi kockázatot hordoz magában, mint a 2-es típusú diabétesz, a magas vérnyomás és bizonyos daganatos betegségek növekvő rizikója. Ugyanakkor eddig létezett egy „metabolikusan egészséges elhízás” nevű kategória, amelybe azokat sorolták, akik ugyan magas BMI-index-szel rendelkeztek, de nem volt jelen náluk semmilyen más betegség, amelynek az elhízás a fő rizikófaktora. Ez a kategória azonban nem volt pontosan definiálva, így erre tettek most kísérletet német tudósok.

Meghatározásuk szerint – melyet a The Lancet Diabetes & Endocrinology c. szaklapban publikáltak, itt arról az elhízásról lehet szó, amely nem jár együtt magas vérnyomással, diszlipidémiával és cukorbetegséggel. Cikkükben azonban feltették azt a kérdést is, hogy hogyan hat önmagában a nők elhízása a kardiovaszkuláris betegségekre. Vaskó doktor szerint ugyanakkor jelent bizonyos problémát, hogy a megfigyelés  és a nem prospektív vizsgálat csak  nőket  vett figyelembe, holott köztudott, hogy a  fatális kimenetelű  kardiovaszkuláris halálozás elsősorban a férfiakat érinti.


Segíthet a Ho’oponopono abban, hogy a diéta könnyebb legyen?

2018. július 14.

Mit érzel, amikor ezt a szót hallod, "diéta"? Arra a fájdalomra koncentrálsz, amit amiatt érzel, hogy nem ehetsz mindent kedvedre? De mi lehet fájdalmasabb, mint túlsúlyosnak, védtelennek lenni és kényelmetlenül érezni magad?  

Milyen történeteket mesélünk magunknak, hogy távol tartsuk a boldogságot és a jóllétet? Arról beszélek, hogy a saját magunk legrosszabb ellenségei vagyunk. A magunkról kialakított negatív érzelmek hatnak a valóságunkra. Láthatod, a tudatalatti elme megteszi a magáét, hogy igaza legyen, ezért van az, hogy mindig olyan helyzeteket vonz be, amelyek azt mutatják, hogy nem vagyunk elég jók vagy nem érdemlünk meg bizonyos dolgokat. El tudod tehát képzelni, amit ezekkel a feltételekkel bevonzunk és megjelenítünk?

A Ho’oponoponoban ezt az emlékek ismétlődésének hívjuk, amelyek rendkívül hatékonyak. Azt hisszük, hogy szabadok vagyunk, holott folyton ezek a gondolatok és programok irányítanak bennünket. Mindig ott játszódnak a mélyben. Fel kell ÉBREDNÜNK és jobb döntéseket hoznunk. A tudatosság gyógyító, elsődleges és a legfontosabb lépés a céljaink felé. Egy választásunk van!

Igen, a diéta erőfeszítés. Azt látod, hogy körülötted folyton esznek az emberek. Nem állunk ellen az evésnek. Hova menjünk enni? Mindig van étel a környezetedben, bármerre mész. Igen, az életedben levő emberek valóban ajándékok, alkalmat adnak neked arra, hogy lásd, milyen változtatásra van szükséged, hogy fejlődj és gondoskodj magadról. Tehát hogy működik ez az egész? Lényegében tudatossá kell válnunk és elengednünk ezeket az emlékeket. Mindez lehetetlen, ha az elménkben akarjuk megvalósítani, mert csupán egy kis százalékban vagyunk tudatában azoknak a gondolatoknak, amelyek folyamatosan jelen vannak a fekünkben. Az „elengedés” legjobb formája a 100%-os felelősségvállalás a valóságunkért, amelyet magunknak teremtünk. Én folyamatosan a Ho’oponopono eszközeit használom ezeknek az emlékeknek és gondolatoknak a „tisztítására”, mind tudatos, mint tudatalatti formában. Az egyik ilyen nagyon jó eszköz a „Köszönöm” és a „Szeretlek” szavak mondogatása ezeknek az emlékeknek, és ily módon való felszabadításuknak. Aminek ellenállunk, az fogva tart.


4 hasznos tipp a fogyáshoz (csapd be az agyadat!)

2018. július 07.

Számos tényező különösen vonzóvá teszi az ételeket: a szín, az illat, a küllem, a tálalás… nehéz ellenállni. Néhány technikával azonban segíthetünk ezen, nem nagy dolgok, és talán nem is gondolunk minderre. Voltaképpen csak agyunkat csapjuk be, de elhiszi – és ha legalább a túlevést legyőztük, már eredményesek lehetünk.

1. Használjunk kisebb tányérokat és evőeszközöket!
A Cornell University vizsgálatában a résztvevőknek különböző méretű edényeket, és kanalakat adtak, és önkiszolgáló módon vehettek a fagylaltokból. Megfigyelték, hogy a nagyobb kanalat használók mintegy 31%-kal több fagylaltot raktak ki maguknak.
Egy másik hasonló vizsgálatban csokoládéfagylaltot helyeztek ki a résztvevőknek, de egy kisebb kanállal lehetett venni belőle. Másnap ezt egy nagyobb kanálra cserélték, és kiderült, hogy 66%-kal többet vettek ki a fagylaltból a résztvevők. Érdemes kipróbálni a kisebb tányérokat és evőeszközöket, agyunkat ugyan egy kicsit megtévesztjük, de kevesebb kalóriát fogyasztunk, az bizonyos.

2. Nassoljunk balkézzel!
(Ez persze csak jobbkezesekre igaz, de meg is lehet fordítani). A tévénézés és mozizás közbeni nassolás, snack-evés szinte "kötelező" rossz szokás. Csak úgy szaladnak fel tőle a felesleges kalóriák. A kutatók szerint ez olyan, mint egy reflexes beidegződés. Ha egy bizonyos ételt egy bizonyos környezetben fogyasztunk csak, agyunk ezt asszociációba hozza, és mindaddig enni fogunk, pontosabban nassolni, amíg az adott helyzet fennáll. Kicsit itt is becsaphatjuk magunkat, ha nem a domináns kezünkkel nassolunk, az ügyetlenebb mozdulatokkal már kevesebb lesz az elfogyasztott kalória.


Gyümölcsrizs nyersen rizs nélkül

2018. július 06.

A nyers élő ételek körébe nem illeszkedik sehogyan sem a főtt rizs, ezért nyers változatában a rizs alternatíváját használjuk Lénárt Gitta nyersétel szakértő tanácsai nyomán!  

Elöljáróban néhány szót arról, hogy miért is fontos, hogy rendszeresen fogyasszunk nyers ételt és az ne csak paprika, paradicsom, uborka kombóban merüljön ki!

Nyers élelmiszer alatt elsősorban növényi eredetű, zöldségből, gyümölcsből, magvakból álló főzés, vagy egyéb hőkezelési eljárás nélkül készült ételt értünk. Fontos, hogy a növények frissek legyenek, a lehető legrövidebb idő teljen el a növények leszedése és fogyasztása között.

A nyers ételek természetes orvosságok, lúgosítanak, magas az ásványi anyag- és nyomelem tartalmuk, energiával töltenek fel, úgy hogy nem telítenek, nem hizlalnak.
A friss nyers étel energiabomba a szervezetnek, mely biztosítja az egész napi aktivitásunkat.

És akkor a recept: 

A rizs cukkíniből van (lehet tökből is), aprítóban lehet morzsás állagúra darabolni, vagy késsel vágva egészen apró kis kockákra. Az aprítógép roncsolja a szerkezetét, vigyázni kell, nehogy pépet csináljon belőle. Így viszont helyes kis ropogós "rizs-szemek" lettek.


További híreink megtekintéséhez lapozzon!
1...23...168