Információk, érdekességek

Mi tesz egy nőt széppé?

2020. június 08.

Nőként ugyan mindannyiunk számára egyformán fontos a szépségünk megélése, mégsem ugyanazt értjük ennek lehetősége alatt.  

Vannak, akik ennek során kifejezetten a külső megjelenésükért éreznek felelősséget, míg mások a belső értékeiket igyekeznek hangsúlyozni. Egy valami azonban biztos: a szépség összetett jelenség, melynek forrása sokkal mélyebbről fakad, mint ahogyan azt a szépségápolással és divattal foglalkozó magazinok számunkra sugallni kívánják.
Vajon hogyan hatnak a problémáink a külső megjelenésünkre? Mi táplálja a belső kisugárzásunkat? Mit tehetünk azért, hogy felfedezzük a Bennünk rejlő szépséget?

Egy nőt elsősorban azt tesz széppé, ha elégedett. Ha jól érzi magát a bőrében, ha sikeres abban, ami számára fontos, ill. ha boldog a szívéhez közel álló személyek körében.
Hiába alakítják át tehát egy nő külső megjelenését, készítenek neki új frizurát, vonzó sminket, vagy bújtatják számára előnyös ruhadarabokba, ha közben a lelke rezdüléseit figyelmen kívül hagyják. A szépségnek ugyanis, bár fontos részét képezi a fizikai megjelenésünk, mégsem egy jól sikerült fotó jelenti az alapját.

A nő úgy szomjazza a pozitív visszajelzéseket, akárcsak az anyaföld az esőt. Az önmagunkról készült legszebb képet tehát mindig az általunk szeretett személyek tekintetében tükröződve láthatjuk.

A nőiességünk, a szépségünk, a belső egyensúlyunk akkor a legtündöklőbb, amikor érezzük, hogy szeretnek és értékelnek bennünket. Ezt pedig hosszú távon nem a fizikai megjelenésünkkel fogjuk elérni, hanem a viselkedésünkkel, és a pozitív attitűdünkkel.

HAMIS CSODASZEREK
A szépség elsősorban harmónia, melynek megteremtésére nap-nap után kísérletet teszünk. A legtöbben azonban ennek során megragadnak a külső megjelenés szintjénél.
Csakhogy belső ragyogás nélkül a legvonzóbb nő is csupán élettelen próbababa. A kisugárzás eléréséhez pedig nem elég a hajvasaló, a körömlakk, vagy az arcpír használata.
Nőként hajlamosak vagyunk külső eszközöktől várni a megoldást a problémáinkra: fogyasztó tablettáktól, alakformáló ruhaneműktől, hajszínezőktől, vagy épp mellimplantátumoktól, stb.
Csodaszerekre vágyunk, melyek megváltoztatnak bennünket, holott a változás eszközei épphogy mi vagyunk.


Kezdő kocogók 6 leggyakoribb hibája

2020. május 26.

Itt tavasz, feltartózhatatlanul közeledik a nyár, a lenge ruház szezonja. Indulnak a fogyókúrák, sokasodnak a futók, kocogók a pályákon. Íme a hat leggyakoribb hiba, ami miatt a sokan feladják a kocogást.

Fotó: 123rf.com1. hiba Nem megfelelő felszerelés

Sokszor mondják, hogy a futás, kocogás a legolcsóbb sport, nem kell hozzá semmi. Heti kétszer 20 perc gyaloglással és könnyű kocogáshoz nem kell ugyan a legeslegmodernebb futócipő, de azért fontos a cipő: egyrészről a mozgás élménye miatt, másrészt pedig a sérülések elkerülése érdekében.A jó minőségű cipő segíti a mozgást. Fontos, hogy a cipő megfeleljen a járás típusának, a láb formájának, korábbi sérüléseknek: befelé dőlő járás (pl.: X-láb) számára egészen más támasztás kell, mint a kifelé dőlő (pl. O-láb) számára.

A másik fontos kellék a nőies nőknek fontos: nincs kellemetlenebb, mint amikor a mellek önálló életre kellnek. Megakadályozandó sportmelltartót, leszorítósabb felsőt érdemes alsóruházatként viselni.

2. hiba Többévnyi tespedés elleni lázadás kegyetlen edzéssel

A leggyakoribb hiba a kezdő kocogóknál. Ha az edzés első hetén szeretnék bepótolni több év elmaradt mozgását, abból csak fájdalom származhat: rosszabb esetben sérülés, közepes következményként megfázás, legjobb esetben kibírhatatlan és sporttól véglegesen eltántorító izomláz. A kocogásnál gyors az, hogyha a kocogó ütem nélkül kapkodja a levegőt, nem tud elmondani egy mondatot folyamatosan. Ilyenkor érdemes lassítani, vagy átváltani gyaloglásba. Egy kicsit persze erőt kell venni a testen, de nem szabad, hogy ez nagyon nagy áldozatot igényeljen. A neten található néhány edzésterv teljesen kezdő, fotelból induló kocogók számára is. 1 perc könnyű, nem lihegős kocogás 2 perc gyaloglással váltogatva körülbelül 30 percen át a legtöbb, jó egészségben lévő ember számára jó kezdés lehet.

3. hiba Rossz futótechnika

A kezdő futók használják a teljes talpat a futásra, ne csak a lábujjak alatti párnákat. Az a legkevésbé sérülésveszélyes, ha a sarok ér a talajra legelőször, majd onnan gördül tovább a nagylábujj felé a láb. Szintén sok sérüléstől és fájdalomtól lehet megóvni a lábat, ha mindig egy kicsit be van hajlítva a térd, amikor talajt fog a láb. Nyújtott térddel ugyan nagyobb lépéseket lehet tenni, átmenetileg egy kicsit gyorsabbnak is tűnik, de nagyon nagy terhet ró a térdre, és ebből előbb-utóbb sérülés lesz.


A jegestea, mint olyan - milyen is?

2020. május 21.

Közeledik a nyár, és vele a finom jegesteák időszaka. Íme, néhány szempont, amit érdemes megfontolni, hogy valóban a számodra legmegfelelőbb hűsítő ital kerüljön a bevásárlókosaradba.  

 Kép: Dirk Röpert / PixabayDe először is tisztázzuk, miből áll a jegestea. Ha jó minőségű termékről beszélünk, természetesen teából, vízből, gyümölcsből és általában valamilyen édesítő összetevőból (cukor, édesítőszer), a tea kesernyés ízének ellensúlyozására.

Ha a legjobbat szeretnénk választani, valamennyi összetevőt érdemes alaposan megvizsgálni.

1. Mennyi tea van benne?

A készen kapható jegesteákban nagyon különböző a tea mennyisége, sőt még ugyanazon márka különböző ízei is eltérhetnek ebben. Érdemes a lehető legmagasabb teatartalmú jegestát választani, és arra is figyeljetek, hogy ez valódi tea, természetes teakivonat legyen.

2. Mennyi gyümölcs van benne?

Legyen szó fekete, zöld vagy rooibos teáról, a jegestea finom ízét a gyümölcs adja meg. Olvassátok el figyelmesen a címkéket, nézzétek meg, hogy valódi gyümölcskoncentrátum van-e benne, és milyen arányban. A jegestea azonban nem gyümölcslé, így ez az arány nem fogja egyik termék esetében sem meghaladni az 1-2 százalékot. Jó példa erre, hogy itthon a legnagyobb mennyiségben vásárolt márka esetében a gyümölcstartalom csak 0,1%. De ha ez az arány már 1% körül mozog, gyümölcstartalom tekintetében jó helyen járunk.


Készülj a nyárra! Mit tehetsz, ha a narancs és a karfiol már nem csak a hűtődben lapul?

2020. május 20.

Kép: Alexandr Ivanov / PixabayBár még a szép tavaszi napokat élvezheted, de a napközben egyre melegebben cirógató napsütés már eszedbe juttatja, hogy mindjárt itt a forró nyár. Nem nagyon ismerek olyan nőt (lassan férfit se), akinek a nyár közeledtével ne jutna eszébe, hogy mennyivel jobb lenne karcsúbbnak lenni a strandszezonra. Ne sikíts!  

Van, akinek a kilókkal van problémája, másoknak a kontúrokkal, ismét másoknak az állaggal. Ugyanígy, az érvek is változatosak, hogy miért nem megy. Neked is van hasonló gondolatod? Nincs időd mozogni, vagy túlságosan szereted a hasad és nehezen mondasz le a finom falatokról? Esetleg lelassult az anyagcseréd?

Képzeld el azt a helyzetet, amikor az évezredes tudományok, a mai kor technikai lehetőségei és a személyes gondoskodás összefognak a te érdekedben, azért, hogy rövid időn belül jobban érezhesd magad a bőrödben.  Ezeket szeretném megosztani veled is, mint egy útmutatót, melyek közül bátran választhatsz kiegészítő módszerként, a helyes táplálkozás és a mozgás növelése mellett.

Ne feledd, hogy még nincs olyan csodamódszer, mely önmagában képes lefogyasztani úgy, ha te nem teszed meg mellette a szükséges lépéseket, változtatásokat. Melyek az elsődleges szabályok, melyet minden kezelés mellett érdemes betartani?


Itt a tavasz - hogyan ápoljuk a bőrünket?

2020. május 04.

A várva várt tavasz idén hirtelen, ajtóstul rontott a házba... az elmúlt évekhez hasonlóan minden átmenet nélkül. Bőrünknek a téli hidegek után most az erős napfénnyel és a tavaszi szellővel kell megbirkóznia. Célszerű bőrápolási szokásainkat - a megelőzést szem előtt tartva - a megváltozott időjáráshoz igazítani. Az ördög a részletekben bújik meg, lássuk, mit tehetünk!

Helyes, az évszaknak megfelelő bőrápolás nélkül a "gyorsan jött" tavasz könnyen nyomot hagyhat bőrünkön ráncok, pigmentfoltok, száraz, gyulladt, irritált bőr formájában, illetve csak így őrizhetjük meg bőrünk szépségét, egészségét. Vegyük végig, melyek tavasszal a csapadék-, napfény-, hőmérsékletmennyiség szempontjából a kozmetikai rendellenességek, hogyan alakulnak ki – és hogyan kezelhetőek?

A tavasz kozmetikai problémái

  • Az erős tavaszi napfény és a jelentős szél kedvezőtlenül befolyásolják a bőr hidratációját, így felszíni vízhiány alakulhat ki, ami pedig fokozza a bőr gyulladásra való hajlamát. Ez a probléma különösen a víz-és zsírhiányos, mélyrétegi vízhiányos bőr állapotát rontja ún. tavaszi bőrgyulladás révén. E kozmetikai rendellenesség kezelésekor a kialakulás megakadályozása a legcélravezetőbb. Alapvető feladat tavasszal a bőr felszínének védelme nyugtató, gyulladáscsökkentő (cink-oxid, azulén, bisabolol, allantoin stb.), hidratáló, antioxidáns (A-, C-, E-vitamin) hatóanyagokat tartalmazó nappali krémekkel, melyek kis mennyiségben fel nem szívódó zsíranyagokat (ricinusolaj, paraffin) is tartalmazzanak a bőr védelme érdekében.
  • Tavaszra a vitaminszegény táplálkozás is jól tükröződik bőrünkön. Pótlásukra vitaminos nappali krémet, házi vagy professzionális pakolásokat, professzionális ampullákat, szérumokat alkalmazzunk. Használhatók az ún.” vitaminok ásza” trió, azaz egymás hatását erősítő A-, C-, E-vitaminok, melyek kitűnő antioxidánsok, hámképzők és hámvédők. Ezek a vitaminok számos zöldség-és gyümölcsben megtalálhatók, így házi pakolásként is felvihetők, azonban, ha igazán hatékony megoldást szeretnék, akkor szükség van a professzionális szalon-kozmetikumokra és elektrokozmetikai eljárásokra is.
  • Jellemző a mozgáshiány okozta felesleges plusz testsúly, melytől fogyókúrákkal igyekszünk megszabadulni. Akinek a kilókon felül a rettegett narancsbőrrel is meg kell küzdenie, érdemes fogyasztó hatású testkezelő kúrát választani (testtekercselés, kavitációs ultrahang, zsírgyalu..stb), mellyel célzottan, a problémás területeket lehet karcsúsítani, feszesíteni. Természetesen bármely kúraszerűen végzett testkezelés igazán eredményes csak rendszeres testmozgással, és tudatos táplálkozással lehet.
  • A csábító napozás alatt olyan rendellenességek is keletkezhetnek, melyek megszüntetéséhez akár egy év is szükséges, ez a fiatalkori szeplő. Megelőzni könnyebb, mégpedig fényvédőt tartalmazó nappali krémmel. A túlzásba vitt napozás nemcsak leégést, pigmentfelhalmozódást okozhat, hanem gyorsítja a bőr korai öregedését, ezért nézzük meg a helyes napozás szabályait.

További híreink megtekintéséhez lapozzon!
1...23...80