Információk, érdekességek

„Én hiszek a gondolat teremtő erejében!”– Zséda

2017. január 24.

Talán a két legfontosabb dolog, amit egy szülő a gyermekének kívánhat: az egészség és a boldogság. A boldogság elérésében a családon kívül hatalmas szerepe van az iskolai, óvodai környezetnek is, amellyel gyakorló édesanyaként Zséda is egyetért. Az énekesnő azt is elárulta, miért tartja lényegesnek, hogy már egészen kiskortól tudatosan rávezessük a gyerekeket a pozitív gondolkodásra.

Kézzel készült üzenetek és rajzok a falon, hála, optimizmus, megbocsátás, önbizalom és jócselekedetek… A 2014-ben Bagdi Bella, személyiségfejlesztő tréner, énekesnő által elindított Boldogságóra programot mára közel ezer intézmény építette bele munkatervébe, hogy a pozitív pszichológia eredményeire támaszkodva adjon ötleteket és segítséget a boldogságra való képesség fejlesztéséhez a legfiatalabb korosztály számára.

A Boldogságórákon a gyerekek különböző szituációkon, kreatív játékokon keresztül tapasztalhatják meg, mennyi dolog létezik, ami miatt boldog lehet az ember, és boldogságot tud okozni másoknak.

„Én hiszek a gondolat teremtő erejében. Hiszem, hogy amikor reggel felkelünk, csak a mi választásunk, hogy pozitív gondolatokkal kezdjük a napot. A jó gondolatok pedig a napok során tettekké válnak” – kezdte Zsédenyi Adrienn. „Nagyon örvendetesnek tartom, ha a pozitív gondolkodásra már iskolás korban rávezetik a gyerekeket, hiszen ilyenkor még sokkal fogékonyabbak mindenre. Ha megtanulják, hogy a boldogság belülről fakad és sokszor milyen apróságokon múlik, akkor remélhetőleg már iskolás éveikben is boldogabbak, kiegyensúlyozottabbak lesznek és sikeres, érzelmileg is érett felnőtté válnak majd” – tette hozzá Zséda, akinek kisfia Nimród, szeptemberben múlt 9 éves.


Szavazások

Ön síeléskor szokott utasbiztosítást kötni?

Aktív: 2017. január 01. - 2017. február 06.

Nem szoktam.
igen, mindig.
Előfordult már, van hogy elmarad.


szavazatok száma: 91
Szavazni 1 órán belül egy gépről csak egy alkalommal lehet.

Szavazok Lezárt szavazások

Válasszon ízületeinek megfelelő sportágat!

2017. január 24.

Nagy divat a futás, de a szakorvos szerint nem mindenkinek ajánlott, még ha számos előnnyel is jár. Dr. Moravcsik Bence Balázs, a Budapesti Mozgásszervi Magánrendelő ortopéd szakorvosa szerint minden sportnak megvan az előnye és a hátránya, de azt sem árt tudni, melyik mozgásfajta, melyik testrészünk terheli meg.

Futás

Ez a legegyszerűbb, legharmonikusabb mozgásforma, jó szív- és tüdő kapacitásnövelő, állóképesség javító sport. Manapság egyre nagyobb népszerűség övezi, elsősorban a 20-40 év közötti korosztályban, de a lefutott kilométerektől függően különböző mozgásszervi panaszok alakulhatnak ki. Ízületi porcgyengeség, kopások, duzzanatok alakulhatnak ki a csípőben, a térdben és a bokában, amely az ízület terhelhetőségének csökkenésével járhat. Éppen ezért fontos a megfelelő mennyiségű nyújtás, hiszen az izommerevség az ízület mozgásának beszűkülését, majd annak kopását okozhatja. Az ortopéd szakorvos szerint oda kell figyelni a felső végtagok erősítésére is, nemcsak a könnyebb futás érdekében, hanem azért is, hogy a vállöv és a mellizmok ne rövidüljenek meg.

Konditerem, súlyzózás

Kiváló erőnlét, állóképesség fejlesztésére, izomtömeg növelésére, a testsúly csökkentésére, de erre a sportra is igaz, hogy a fokozatosságot és a szakszerűséget be kell tartani. Fontos, hogy a különböző sporteszközöket megfelelően használjuk, a terhelés nagysága pedig alkalmazkodjon a szervezet terhelhetőségéhez és az adott izomzathoz. Rossz használatból adódóan ficam, izomhúzódás, izomszakadás, extrém esetben csonttörés is a sportolás végét jelentheti, hosszabb távon kopások is kialakulhatnak a végtagokban, amelyek kezelése hosszadalmas és fájdalmas lehet. Egy személyi edző többet segíthet, mint azt talán sokan gondolnák, a bemelegítés után pedig legalább 45 percet eddzen!

 


Mi, mit jelent a light termékek piacán?

2017. január 23.

Ma már számtalan light, alacsony- vagy csökkentett energiatartalmú, cukor- és kalóriamentes élelmiszerrel, itallal találkozhatunk a boltok polcain. De vajon mit jelentenek pontosan ezek a fogalmak?

Egyre több fogyasztó szeretne tisztában lenni a termékek összetevőivel és kalóriatartalmával, hogy a legmegfelelőbbet tudja választani magának. Az élelmiszergyártó cégek minden információt igyekeznek megadni a termékeik címkéjén, hogy könnyebben lehessen tudatosan dönteni. Sokszor azonban nehezen értelmezzük, mit is jelent pontosan egy-egy adat, ehhez nyújt segítséget rövid összefoglalónk.

Energia vagy kalória

A két fogalom tulajdonképpen ugyanazt jelenti, az energiának a kalória (kilokalória) a mértékegysége. Azt mutatja meg, hogy a termék elfogyasztásával mennyi energiához jut a szervezet, azaz mennyi kalóriát eszünk vagy iszunk meg. A köznyelvben inkább az utóbbit használjuk, és bevitt kalóriáról, elégetett kalóriáról beszélünk.

Cukormentes vagy energiamentes

Ez a két fogalom nem ugyanaz, hiszen az egyik a kalóriatartalomra, a másik egy összetevőre, illetve annak hiányára vonatkozik. Azok az élelmiszerek is lehetnek kalóriadúsak, amelyekben egyáltalán nincs cukor, de például magas a zsír- vagy fehérjetartalmuk. Persze a cukornak is van kalóriatartalma. Az viszont biztos, hogy az az üdítő, amire rá van írva, hogy kalóriamentes vagy zéró kalóriás, az nem tartalmaz hozzáadott cukrot.