Információk, érdekességek

Alakíts ki relaxálásra alkalmas helyet az otthonodban

2022. május 24.

Már maga az "otthon“ szó is a biztonság és a pihenés érzését kelti bennünk. Végül is nem véletlenül mondják, hogy "Mindenhol jó, de legjobb otthon!“. A mi szempontunkból (és szerintünk te is egyet fogsz érteni velünk) ezért egyetlen otthonból sem hiányozhat a külön relaxálásra kialakított hely.  

A fotó forrása: Dejan Dundjerski / Shutterstock.comHogyan kellene kinéznie? Nos, tudd, hogy igazából sokféle formát ölthet. A következő sorok is ezt igazolják.

Mire jó egy relaxálásra alkalmas hely?

Azt mondogatod magadnak, hogy nincs szükséged relaxálásra kialakított helyre az otthonodban? Akkor gyorsan bebizonyítjuk, hogy tévedsz. Akár tanulsz, akár dolgozol, gyerekekre vigyázol, a háztartást vezeted vagy a kertet tartod kordában, bizonyos fokú stressznek és megterhelésnek teszed ki magad - mind fizikailag, mind szellemileg. A tested fáradtság, kimerültség vagy ingerlékenység formájában adhatja ezt tudtodra. Pont ezekben az esetekben, amikor egyszerűen nem érzed magad teljesen jól, segíthet egy otthoni relaxációs tér. Ez lehet egy fotel, egy fekvőfotel, egy ágy, egy szék vagy bármi más.

Tippünk: Bármilyen relaxációs ülőalkalmatosság mellett is döntesz, a Biano keresőmotor segítségével biztosan megtalálod a neked megfelelőt. Előnye, hogy az ellenőrzött webáruházak legjobb és legelőnyösebb ajánlatait gyűjti össze, így hatékonyan felgyorsítja a teljes kiválasztási folyamatot. Ezenkívül minden látogató számára szűrési lehetőségeket kínál, például ár, szín stb. szerint, így még komfortosabbá teszi a kiválasztási folyamatot. Ráadásul a Biano portálon fotó alapján is lehet keresni. Ha tehát valahol egy külföldi oldalon bukkansz rá álmaid bútordarabjára vagy lakberendezési kiegészítőjére, a Biano segít megtalálni azt, amelyik a leginkább hasonlít rá.

Hogyan alakítsunk ki relaxációs helyet?

Először is, ki kell jelölni egy olyan sarkot vagy helyet, amelyet csak pihenésre és kikapcsolódásra fogsz használni. Nem szabad, hogy olyan területek közvetlen közelében legyen, ahol szakmai feladataidat végzed. Ha tehát otthonról dolgozol, mindenképpen kerüld el a munkasarkot. Néhány nap múlva azon kaphatnád magad, hogy ezt a teret a pihenéssel párosítod, ami a hatékonyság csökkenését eredményezheti.

A relaxációs hely lehet egy sarok a nappaliban, a teraszon, az erkélyen vagy valahol a folyosón. A kandallók, a természetes motívumok, a növények vagy a gyönyörű kilátás (a már említett teraszokról és erkélyekről) természetesen hozzájárulnak a kellemes, nyugtató és pihentető légkörhöz.


Ayurvédikus masszázs a testi-lelki egyensúlyért

2022. május 23.

Egy fárasztó, hosszú nap után mindenkinek jól esne egy kényeztető masszázs, amely nem csak a testet, de a lelket is felfrissíti, és szinte újjá varázsolja. A számos masszázstípus közül kedvünk szerint választhatunk frissítő fej- vagy talpmasszázst, de akár az egész testre kiterjedő, kozmetikai kezeléssel egybekötött vagy zsírégető masszázst is. Ha azonban ennél többre vágyunk, válasszuk az ayurvédikus kezelést, amely több mint egy egyszerű masszázs: egy csodálatos utazás, amelynek a vége a tökéletes egyensúlyi állapot.

„A relaxáló hatású, frissítő ayurvédikus kezelések megtisztítják a szervezetet a testben felhalmozódott, betegséget okozó méreganyagoktól. Beindítják a szervezet öngyógyító mechanizmusát – lehetővé téve a hosszú távú regenerálódást – miközben természetes módon megteremtik és megőrzik a test egyensúlyi állapotát. Ez az ayurvédikus masszázs, amely egyedi élményt nyújt és tökéletesen ellazítja a vendégeket annak ellenére is, hogy a kezelés egy speciális faágyon, a drónin történik” – mondta Páger Árpád, a Budai Egészségközpont Selfness Programjának masszázsterapeutája.

Mire jó az Abhyanga masszázs?

Az Abhyanga masszázst egyszerre két masszőr végzi a szabad bőrfelületen bő, meleg, jellegzetes illatú és összetételű gyógyolajjal, egymással tökéletes összhangban a test mindkét oldalán. Az alkalmazott mozdulatok lehetnek lágyak, harmonizálók vagy akár közepesen mély, határozott, stimuláló fogások is, amelyek képesek teljesen ellazítani, szinte meditatív állapotba juttatni, majd ezt követően felfrissíteni a vendégeket. A finom masszázs nyugtatja az idegrendszert, elűzi a feszültséget az izmokból, és erősíti azokat, táplálja a testet, valamint fokozza az állóképességet. Mindemellett elősegíti a nyugodt alvást, puhává, bársonyossá teszi a bőrt, késlelteti a ráncok kialakulását, és fokozza a bőr ellenálló képességét a bőrbetegségekkel szemben.

Az erőteljesebb Thalodal masszázs

Egész testre kiterjedő kényeztetést kínál a Thalodal masszázs is, amely erőteljesebb, határozottabb mozdulatok segítségével lazítja fel a feszült izmokat, annak érdekében, hogy az energiák jobban áramolhassanak a szervezetben. Ez, a marma pontok stimulálásával – amelyek különböző belső szervekkel vannak összeköttetésben – serkentőleg hat a belső szervekre, és megfelelő működésre ösztönzi a keringést.

A masszázs pozitív hatással van a nyirokrendszer működésére, segít eltávolítani a szövetekből a felgyülemlett nyirokfolyadékot. Növeli az ellenálló képességet a fizikai és mentális terheléssel, a szorongással, a levertséggel és a nyugtalansággal szemben. Rendszeres alkalmazásával csökkenthető a rutinszerű munka, a mentális stressz vagy a túlterhelés miatt fellépő kimerültség. Ha feszülten, nyugtalanul érkezünk is a masszázsra, garantált, hogy ennek a meleg, kellemes illatú gyógynövényekből készült olajokkal végzett szeánsznak a végére újult energiával, lendületesen fogunk felállni a masszázságyról.


Ébresztő Kundalini!

2022. május 21.

Képforrás: Canva Pro adatbázis.A gerinc tövén, mint egy három és félszer összetekert kakaós csiga, szunyókál a híres Kundalini kígyó. Békés álmából érdemes felvernünk őt, és életre kelteni szexuális energiáinkat. Bírjuk rá Kundalinit arra, hogy a gerincünk mentén kiegyenesedjen, és Sakti női energiáit eljuttassa Sivához, jegyeséhez.  

Vele egyesüljön, majd visszabújjon lakóhelyére. A Tantra Kriya Jóga egy olyan út, ami segít felébreszteni a szundító Kundalini kígyót, melyben elengedheted az elméd hatalmát és megismerheted felsőbb önvalódat.

Kundalini az életerőnk szimbóluma

Női (Saktival, Siva jegyesével analóg) energia. Párunk testén a Kundalini kígyót úgy tudjuk felébreszteni, hogy a gerincoszlop tövében legalább három percig masszírozzuk, ütögetjük, ahogy a sportmasszőr gyúrni szokta a sportolókat. Kundalini ugyanis ravasz jószág. Imád aludni, és szundikálás közben a szusamát, vagyis a gerincoszlopban húzódó szűk ösvényt szopja közben. Rá kell bírnunk őt, hogy ébredése után emelkedjen fel egy szűk csatornán a gerincoszlopban és a csakrák kapuin átjutva a korona csakráig.

A Kozmikus Kobra Légzés

A tantra kurzusok első beavatásán tanított légzéstechnika. Olvasva nem túl könnyű elsajátítani. Lényege, hogy a kígyót különféle légzárásos és zsigeri gimnasztikák valamelyikével vagy ezek kombinációjával tudjuk aktivitásra bírni. Ajánlott technikák:
Asvini mundra – a végbél záróizmainak az ütemes összehúzása és kiengedése
Vadzsróli mundra – a genitális izmok ritmukus feszítése és ellazítása
Jóni mundra – a fülek hövelykujjal, a szemeknek a mutatóujjal, orrlyukaka a középsőujjal és a száj a maradék két ujjal történő lezárása
Lótuszülés – sarokkal a végbél és a nemi szerv zárása
Kecsári mundra a nyelv hátrafordítása a szájpadlásra illetve a torokba.
Egyidejűleg szellemi összpontosítással és bizonyos mantrák ismétlésével, invokációjával is késztetjük, terelgetjük Kundalinit.


Ismerjük a kiropraktikát?

2022. május 14.

A kiropraktika törvény által felügyelt és szabályozott manuálterápia.  Lehetővé teszi a hát-, gerinc- és ízületi problémák kezelését, a fájdalmak enyhítését, a mobiltás javítását. Alkalmazóját, a kiropraktőrt sokan csak „csontkovácsnak” hívják… Ha úgy érezzük, hogy szükségünk lehet erre az alternatív gyógymódra, csak magas fokon képzett szakembert válasszunk. Minden korosztálynak ajánlható ez a kézzel való ráhatással működő technika, így érdemes bővebben tájékozódni róla.

Fotó: gettyimages.comHonnan származik a kiropraktika?

A kiropraktika módszerét (az elnevezés a chiros=kéz és praxis=gyakorlat, alkalmazási mód jelentésű szavakból ered) az Egyesült Államokban, az Iowa állambeli Davenportban, a 19 század végén dolgozta ki és kezdte oktatni  Daniel David Palmer, akit akkoriban „mágneses gyógyítóként” tartottak számon…Egy alkalommal páciense hátfájdalmát az egyik elmozdult nyakcsigolya egy meghatározott nyomással történő helyretételével enyhítette. Innen indult ki a kiropraktika felfedezése.

Módszere azt sugallta, hogy közvetlen kapcsolat van a mozgásszervi rendszer és a központi idegrendszer között, továbbá a gerinc állapota nagymértékben befolyásolja a szervek működését. Az idő múlásával így lett a kiropraktika, elsősorban a gerincben létrejött eltérések korrigálására szolgáló, „helyremozdító” technika, alternatív gerinc gyógymód.

D.D. Palmer annak idején kiropraktikai iskolát is indított, melynek „tananyaga” napjainkra jelentős fejlődésen ment keresztül. A módszer azt is kiérdemelte, hogy az Egészségügyi Világszervezet (WHO) a gerinc szakértelmet igénylő, alternatív gyógymódjaként ismeri el. Mindenhol alkalmazzák szerte a világon, és a tevékenységet mintegy 40 országban törvény szabályozza.

Mire összpontosít?

A kiropraktika.olyan gyakori hát- és ízületi problémák kezelését teszi lehetővé, melyek pl. a derékfájás, isiász, nyakmerevség, ínhüvelygyulladás, porckorong sérülés, szédülés stb. Speciális módon közelíti meg a gerincoszlophoz kapcsolódó diszfunkciókat, az ízületi és idegrendszeri beavatkozás révén.

Célja, hogy a szervezet egészséges maradjon, és semmi ne akadályozza az idegimpulzusok megfelelő áramlását a gerinc felé (pl. ilyen lehet a kompresszió). Ez a manuálterápia ezért a gerincoszlop felszabadítására és a páciens testtartásának újraprogramozására összpontosít, hogy az idegrendszer kapacitása 100%-on működjön. 

Hogyan gyakorolják?

A pácienssel való első konzultáció során a kiropraktőr úgy halad, mint egy detektív, hogy megértse a fájdalom eredetét… Kikérdezi a kezelendő személyt az előzményekről, az illető alvásminőségéről, vélhető stressz-szintjéről, mert a pszichés feszültségek is hatást gyakorolhatnak a gerincre.

A kiropraktőr  fizikai vizsgálatot is végez, és ha szükséges, röntgen vagy MRI felvételt kér elemzésre. A kezelés többek közt a gerinc nagyon gyengéd manipulációján (kíméletes kimozgató módszereken) , az ízületek mobilizálásán alapul. Nincs szisztematikus manipuláció, és ha igen, az  soha nem erőlteti az ízületet. A kiropraktikőr amellett speciális, kiegészítő eszközöket is használhat.


Melyek a pihentető alvás legfontosabb ismérvei?

2022. április 25.

Fotó: 123rf.comÉletünk közel egyharmadát alvással töltjük, ami soknak tűnik és éppen ezért nem mindegy, hogy milyen körülmények között hajtjuk álomra a fejünket. Tavasszal és az óraátállítás idején különösen fontos, hogy egészségünk megőrzése érdekében odafigyeljünk a pihentető alvásra.

A Magyar Alvás Szövetség nemzetközi alváskonferencia keretében hívta fel a figyelmet az egészség, az alvás és az életmód összefüggéseire, a minőségi alvás fontosságára. Több felmérés is megerősítette, hogy nemzetközi viszonylatban a magyarok a kifejezetten rossz alvókhoz tartoznak: nem alszunk eleget és azt sem ismerjük fel, ha nyugtalan alvásunk hátterében valamilyen alvászavar, vagy alvásbetegség áll. Az alvás szakértői szerint sokat tehetünk azért, hogy megelőzzük mindezt.

A japánoknak a kevés alvás is elég

Egy a közelmúltban publikált magyar felmérés szerint a megkérdezettek 70 százaléka ritkán vagy soha nem érzi úgy, hogy eleget aludt volna, 28 százalékuk ébred gyakorta pihenten, s csupán 2 százalékuk érzi úgy, hogy elég időt tölt alvással. Nem meglepő módon a szorgos japánok alszanak nemzetközi viszonylatban a legkevesebbet, akik hétköznaponként átlagban csak 6 óra 22 percet töltenek az ágyban. Az viszont érdekesebb, hogy őket az amerikaiak követik, mindössze 10 perccel több alvással. A legnagyobb alvók a nyugat és észak-európai országok lakói, akik közül a hollandok szoktak a legtöbbet aludni. A magyarok átlagosan 7 óra 2 percet szunyókálnak, ami nagyon kevés, ha azt vesszük, hogy egy felnőtt ember alvásigénye 8-9 óra.

Az alvás nagyon fontos szerepet játszik fizikai és pszichés egészségünkben. Az elegendő mennyiségű és minőségű alvás – ha az ráadásul a megfelelő időben is történik – a szellemnek és a testnek védelmet nyújt a megbetegedések ellen és hozzájárul az életminőség javulásához. Az, hogy nappal milyen a közérzetünk, nagyban függ attól, hogy hogyan aludtunk előző este. Ha nyugtalanul telt az éjszakánk, mert például nem hagyott pihenni a hőség, a bekapcsolva hagyott televízió, az esti buliban megivott alkohol vagy a késői fekvés, az másnap megbosszulja magát. Néhány kialvatlan éjszakát még átvészel a szervezet, de ha rendszeressé válik a rossz alvás, az előbb-utóbb fizikai és lelki megbetegedéshez vezet.


További híreink megtekintéséhez lapozzon!
1...23...95