HIRLEVÉL
  Név
  E-mail

 
Jöjjön el hozzánk!
5630 Békés, Csabai u 15.
+36 (66) 411-134, +36 (66) 510-780 info@gondoskodo.hu

NYITVA TARTÁS:
Hétfő - Péntek: 7.30 - 18.00
Szombat: 7.30 - 15.00
Váltott ügyeleti szolgálat!

Google PageRank
Magazin >> Nagycsaládos anyukákat kevésbé veszélyezteti a stroke
2011-11-30


A négy, illetve több gyermeket világra hozó édesanyák esetében kisebb a valószínűsége az agyi érkatasztrófa okozta halálozásnak - állítják szakemberek.

A Fertility and Sterility című folyóiratban megjelent tanulmány 1300, Kaliforniában élő nő bevonásával készült. Az eredmények szerint a nagy családdal együtt járó fokozott stressz ellenére a négy- vagy többgyermekes anyák esetében egyharmaddal kisebb volt a kockázata a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának.

50%-kal kevesebb agyi érkatasztrófa, ha több mint 3 gyermek van a családban

A jótékony hatás elsősorban az agyi érkatasztrófát illetően mutatkozott meg: a nagycsaládos anyukák 50 százalékkal kisebb valószínűséggel haltak bele az agy vérellátási zavara következtében. A tanulmány vezető szerzője, a San Diegó-i Kaliforniai Egyetemen dolgozó Marni Jacoobs szerint ennek egyik oka az lehet, hogy a terhességgel összefüggő hormonok nagy mennyiségben és hosszabb ideig keringenek a szervezetben, és jótékony hatással vannak a vérerekre.

Egy másik lehetséges magyarázat, hogy a nagy családok több szociális támogatást jelentenek az anya számára, illetve, hogy a többgyerekes édesanyák általában jobb egészségi állapotban vannak. Donald Peebles, a Szülészek és Nőgyógyászok Királyi Kollégiumának szóvivője szerint nem tisztázott, hogy miért a négy, illetve többgyermekes anyukáknál jelentkezik a jótékony hatás.

A hormonális, pszichológiai vagy pénzügyi hatások állhatnak a háttérben

"Azt tudjuk, hogy a szív-, és érrendszeri betegségek ugyanannyi nő halálát okozzák, mint férfiét, de eltérő módon, ennek azonban nem ismerjük az okát - idézte Amy Thompsont, a Brit Szívalapítvány munkatársát a The Daily Telegraph című brit lap internetes kiadása (www.telegraph.co.uk). - Az egyik elmélet szerint a nőknek hormonjaik nyújtanak védelmet egészen a menopauzáig. E tanulmány szerint pedig a terhességek száma is befolyásolhatja a későbbiekben jelentkező szív- és érrendszeri betegségek kockázatát."

Bradley Van Voorhis, a Reproduktív Endokrinológiával és Meddősséggel foglalkozó Társaság elnöke szerint a terhesség alatti pszichológiai változásoknak hosszú távú hatásuk lehet az anya egészségére nézve. További vizsgálatokra lesz szükség azonban annak kiderítésére, hogy az olyan tényezők, mint a nagyobb család által biztosított magasabb összegű szociális támogatás mekkora szerepet játszik ebben a védelemben - tette hozzá.

 

Forrás: Patika Magazin

Levendula drogéria Miért gondoskodó? Mi a véleménye? Fórum Blog Nyitvatartás Kapcsolat